Dariusz Kwiecień – Podziemia w Krakowie

 Podczas pobytu w Krakowie byłem świadkiem  niszczenia podziemi na Wawelu jak i na Cytadeli -kopiec Kościuszki .Jest to przykre gdy niszczy się takie dowody istnienia podziemnego imperium niemieckiego .Gdzie jak gdzie lecz w Krakowie były one najlepiej zachowane Hans Frank dbał o podziemia Wawelu jak o swe prywatne włości

.Moje rozmowy z kilkoma bardzo nie kumatymi osobnikami z tytułami doc,prof nie dały żadnych efektów gdy spytałem jednego kustosza o okres II wojny i czy nie wskazane by było czasami wspomnieć iż zamek jest nadal zaminowany , a jedna z komór minerskich znajduje się pod grobem państwa Kaczyńskich , nakazał mi opuścić zamek ,a słuchaczom naszej polemiki zabronił słuchać cytat -ten człowiek to; wichszyciel ; i prowokator ,a to jest prowokacja polityczna ……..

W końcu udało mi .się odnaleźć znajomego przewodnika ( kiedyś oprowadzał po Riese )dopiero on otworzył mi oczy .Poczułem sie tak jakby GG i Hans Frank nadal tu był .Zgroza prace remontu Wawelu nadzoruje niemiecka firma i kasa jest także z niemiec .Jaka kol wiek krytyka i przypominanie katowni niemieckiej na Wawelu jest niepoprawna politycznie chodzi o dobre stosunki sąsiedzkie .Podczas oprowadzania najlepiej nie wspominać o II wojnie i nie pozwolić krytykować decyzji pochówku Kaczyńskich na Wawelu .I jeszcze jedno 75%pracowników to byli działacze partyjni ,którym koledzy zapewnili tu posadki ,średnia pensja to 3tyś pln netto .No i chyba o taką poprawność chodzi .

Źródło

6 Responses to Dariusz Kwiecień – Podziemia w Krakowie

  1. Romek. says:

    TO PRAWDA SŁYSZAŁEM O TYM O PODZIEMIACH POD WAWELEM I MIAŁEM WUJKA W KRAKOWIE . W TELEWIZJI POLSKIEJ PRACOWAŁ W LATACH 1960 I DO LAT 1970R . I CAŁE 1980 LATA I LUBIŁEM SŁUCHAĆ JAK O CZASACH DRUGIEJ WOJNY ROZMAWIALI WSPOMINALI JAK SIĘ PRZY KIELICHU ROZMAWIA . COŚ W TYM JEST NIESTETY. A NIEMCY GESTAPO LUBIŁO WSZYSTKO MASKOWAĆ . BO PO TO POTEM PRZYJDZIE ORGANIZACJA = EKONOMIA = BIAŁE KOSZULKI = BANKIERZY . PROSZĘ SPOJRZEĆ KTO JAKA NARODOWOŚĆ W SZWAJCARII W DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ ZARABIAŁA PRZYJMOWAŁA WSZYSTKO ZRABOWANE KOSZTOWNOŚCI . = ODPOWIEM KOLABORANCI MILIARDERZY ŻYDOWSCY.SZWAJCARSCY = I DLACZEGO NIE CHCĄ SZWAJCARZY BANKIERZY ODDAĆ MAJĄTKÓW ŻYDOWSKICH POMORDOWANYCH ŻYDÓW W OBOZACH KONCENTRACYJNYCH = POTOMKOM DZIECIOM ŻYDOWSKIM ZASTANAWIAŁ SIĘ PANI CZY PAN NAD TYM PROBLEMEM . BO JA TAK = BANKRUCTWO PAŃSTWA SZWAJCARSKIEGO. A=Ps. A WYDAJE MI SIĘ ŻE TUNELE Z KRAKOWA CIĄGNĄ SIĘ AŻ TEŻ DO SZCZECINA I SAMEGO BERLINA . MIAŁEM FAJNEGO KSIĘDZA ZENKA KATOLIK DOSTAŁ PARAFIE KATOLICKĄ W SZCZECINIE PO WOJNIE W 1945ROKU . I PROSZĘ SOBIE WYOBRAZIĆ ŻE CHODZILIŚMY NA GRZYBY TUNELAMI AŻ NA STRONĘ NRD. I WRACALIŚMY BARDZO SPOKOJNYM KROKIEM I Z HUMOREM . Ps. CIEKAWOSTKA A PALIWO RAKIETOWE BYŁO PRODUKOWANE W SZCZECINIE PODOBNO DO STATKÓW POWIETRZNYCH = PROSZĘ NIE MYLIĆ Z SAMOLOTAMI ODRZUTOWCAMI . PROSZĘ ZAPYTAĆ HISTORYKÓW KRAKOWSKICH Z UNIWERSYTETU JAGIELOŃSKIEGO Z KRAKOWA O METAL ALU POLONIA . I PO CZĘŚCI BĘDZIECIE MIEĆ WYTŁUMACZENIE JAK TA DEMOKRACJA UNII EUROPEJSKIEJ WYGLĄDA I O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI . POD SZCZECINEM MÓWIĄ LEGENDA MOŻE PRAWDZIWA KSIĄDZ ZENEK OPOWIADAŁ = TEŻ KOMNATA BURSZTYNOWA CARSKA JEST UKRYTA. . POZDRAWIAM PANIE I PANÓW REDAKTORÓW . POD SZCZECINEM JEST DRUGIE POTĘŻNE MIASTO . Ps,. A JESZCZE JEDNO DO 1961R. TARYFY W SZCZECINIE JEZDZIŁY NA BENZYNIE CZERWONEJ NIEMIECKIEJ Z CZASÓW DRUGIEJ WOJNY ŚWIATOWEJ Z POLIC ITP.DO USŁYSZENIA ROMEK. POZDRAWIAM SERDECZNIE PAŃSTWA.

  2. Romek. says:

    MOŻEMY POGADAĆ. JAK PAN CHCE NA TEN TEMAT . ROMEK POZDRAWIAM. DO USŁYSZENIA.

  3. Dex says:

    Piszemy wichRZyciel,ponadto „nie” z imiesłowami piszemy razem panie redaktorze

  4. paliwo było produkowane w Policach obok Szczecina

  5. wejście do podziemi Szczecina mieści się na dworcu PKP na końcu tunelu, do zwiedzania udostępniona jest tylko mała część.

Dodaj komentarz