Jak ściągnąć stronę internetową

Odpowiadając na pytania dotyczące zarchiwizowania bloga – ja już to zrobiłem, ale ciągle nie jestem zadowolony z wielkości plików jakie ściągam. Nawet po ścisłym spakowaniu wychodzi mi ponad 200 MB, a ja szukam sposobu by był on znacznie mniejszy i łatwiejszy do ściągnięcia przez czytelników.

W międzyczasie jednak chciałbym przypomnieć że można samemu ściągnąć dowolną witrynę internetową na dysk i przeglądać ją pózniej w trybie offline. Jest kilka takich, dość znanych programów, ale jak zauważył niedawno w komentarzach Mgrabas warto sprawdzić  HTTrack – jest mały (3,65 MB) i darmowy. Do ściągnięcia np. TUTAJ.

Jest to naprawdę bardzo proste (screeny zapożyczyłem z porad na vista.pl):

– Ściągamy plik, instalujemy program (w trakcie instalacji możemy też wybrać język polski)

– Uruchamiamy program. Wyskakuje nam okienko w którym klikamy “Dalej”

– W kolejnym okienku wpisujemy nazwę naszego pliku (Nazwa projektu) i wybieramy miejsce w którym go zapiszemy (Ścieżka bazowa). Klikamy “Dalej”

– W kolejnym okienku wybieramy działanie “Pobierz stronę web”, klikamy też w “Dodaj url” gdzie wpisujemy lub wklejamy adres interesującej nas strony.

W tym samym okienku klikamy też w “Ustaw opcje”. Mamy tutaj 11 zakładek. Dużo kombinowania ale tak naprawdę interesują nas tylko te 3:

  •   Filtry: zaznaczamy okienko “gif, jpg, png, tif, bmp”
  • Ograniczenia: ustalamy tutaj maksymalną głębokość i maksymalną głębokość zewnętrzną. To zależy od was – jeśli wystarczy wam do przeglądania sam tekst… to głebokość na 2. Większość tego bloga, włącznie ze zdjęciami, ściąga się już przy głębokości 3-4 (choć są białe plamy), plik zajmie jakieś 300-400 MB. Głębsze pobieranie to oczywiście znacznie większy plik
  •   Struktura: typ struktury – struktura strony

– Klikamy “Dalej” i w następnym okienku wybieramy co tam chcemy :)

– Klikamy “Zakończ” i czekamy aż skończy się ściąganie

Aby przeglądać taką witrynę w przeglądarce bez internetu, wystarczy kliknąć w nowo powstały “Indeks” lub otworzyć jeszcze raz HTTracka i wejść w Plik->Otwórz.

I tyle, niezwykle proste. Oczywiście ja również umieszcze coś do pobrania na tej stronie ale musicie dać mi trochę czasu – a jeśli nie chcecie mi go dawać -> Patrz powyżej :)

Źródło

Skomentuj

